рухливі ігри з навантаженням
рухливі ігри з навантаженням
Характеристика рухливих ігор.
Рухливі ігри — різновид ігрової діяльності. їх основу становлять творчі, активні рухові дії, мотивовані сюжетом (темою, ідеєю) гри; частково обмежені правилами, ці дії зумовлені мінливими ігровими обставинами, а також спрямова-ністю на подолання поставленої мети. Рухливими називають ігри, змістом яких є різноманітні види бігу, стрибків, метань та інших рухів. Використання ігор, як правило, в кінці основної частини допомагає знизити навантаження, зберегти в учнів приємне враження від уроку і підготувати їх до наступних занять. Коли складають конспект уроку, назву гри, опис її (разом з кресленням майданчика і розміщенням гравців) заносять у розділ «Зміст». При проведенні рухливих ігор набагато важче визначити фізичне навантаження, ніж під час виконання фізичних вправ, не пов’язаних з ігровими діями. Воно залежить від загального навантаження на занятті з фізичної культури, характеру діяльності дітей на прогулянці, від їхньої активності та інших факторів. Ігрова діяльність своєю емоційністю захоплює дітей, і вони не відчувають втоми. А тому, щоб дошкільнята не перевтомилися, потрібно своєчасно припинити гру або знизити інтенсивність рухів. РІЗНОВИДНОСТІ РУХЛИВИХ ІГОР ІГРИ З ХОДЬБОЮХодьба є природнім рухом і займає одне з провідних місць у фізичному вихованні дітей молодшого шкільного віку. Тому необхідно використовувати рухливі ігри із різноманітними предметами (утримання на голові кубиків, мішечків із піском), ігри-вправи з ходьбою по накресленій лінії та ігри із зав’язаними очима.Але в іграх з пов’язкою на очах тільки один гравець бере активну участь, інші є пасивними учасниками її. ІГРИ З БІГОМІгри з бігом формують навички бігу з дотриманням правильної постави, збільшують навантаження на м’язовий апарат і особливо на дихальну та серцево-судинну систему. Дуже важливо регулювати навантаження рухливих ігор взимку, коли одяг заважає рухам. Потрібно стежити, щоб діти не перегрівалися і не втомлювалися. Загальна тривалість рухливої гри 10-12 хв. У друге півріччяактивність дітей збільшується. Методика проведення рухливих ігор з дітьми цієї групи істотно не відрізняється від методики проведення їх з дошкільниками старшої групи. Дещо збільшується тривалість безперервного бігу в іграх (до 40-45 с за одне повторення) і загальна тривалість (до 10-15 хв.). Нові ігри доцільно повторювати з дітьми всіх вікових груп 3-4 дні підряд. Рухливі ігри для учнів середніх класів. Рухливі ігри під час проходження модуля «Легка атлетика». 1. Гра «Розвідники і вартові». На протилежних кінцях майданчика креслять лінії на відстані 18-20 м, за якими стають в шеренгу дві команди («розвідники» і «вартові»). Оскільки навантаження в цій грі досить високе, слід грати за інтегральним принципом з активним заповненням перерв. 8. «Групова стартова гра». Завдання: розвивати швидкість. Рухливі ігри використовуються в цілях розвитку рухових умінь дітей. Для розвитку швидкості проводяться ігри з бігом на короткі дистанції, з необхідною швидкою руховою реакцією на мовні сигнали, плескіт в долоні. Швидкісно-силові якості розвиваються в іграх з стрибками, метанням, витривалість – в іграх з непереривною руховою діяльністю середньої або нижче середньої інтенсивності в продовж 3–5 хвилин. Рухливі ігри проводяться щоденно (6-10 хв.) у різний час дня: уранці ігри спокійного характеру (але не одразу після сніданку); удень – з великим навантаженням; увечері краще проводити ігри з музичним супроводом. Слід пам’ятати, що діти 4-го року життя прагнуть до колективних форм спілкування. Їм подобається показувати вихователю свої успіхи у рухах. Більше сюжетних рухливих ігор, основним змістом яких залишаються відтворювання дій тварин, птахів, людей. Ігри з бігом, з підскоками і стрибками, з підлазінням і лазінням, з кидками і ловлею, на орієнтування у просторі. Ігри з бігом і стрибкам Рухливі ігри завжди емоційні, тому, граючи, діти швидше відпочивають, знімають втомленість після статичних та розумових навантажень. За допомогою ігор вчителя фізичного виховання успішно вчать молодших школярів новим рухам та закріплюють вивчене раніше. Педагогічна класифікація рухливих ігор.
Кожна гра потребує від учасників певних вмінь та навичок, які під її впливом удосконалюються. Існує багато різноманітних класифікацій рухливих ігор: а) прості, некомандні рухливі ігри, в яких кожен учасник, підкоряючись правилам, веде боротьбу тільки за себе. Уся ігрова діяльність в них направлена на особ Користь рухливих ігор, в які можна грати без спеціальної підготовки, у будь – якому віці, так як у них відсутня складна техніка і тактика, а правила можна змінювати за бажанням, є беззаперечною. Рухливіих ігор багато, вони різноманітні, зручні тим, що учасник сам регулює навантаження у відповідності до своїх можливостей, що дуже важливо для здоров’я. Ось чому рухливі ігри є дійсно масовими, загальнодоступним засобом фізичного і морального виховання дітей і підлітків.
Школярі під час навчального процесу малорухомі, їхні органи і системи життєдіяльності втрачають здатність правильно функціонуват Рухлива гра «ВЕСЕЛКА». Мета: удосконалювати навички бігу; виховувати витримку, кмітливість. Хід гри. Рухлива гра «ПЛІТ». Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; розвивати вміння узгоджувати свої рухи з рухами інших. Матеріал: музичний супровід — повільна і швидка музика. Хід гри. Рухливі ігри з контактною взаємодією гравців протиборчих команд за функціями гравців поділяються: на індивідуальне єдиноборство за свою команду; боротьбу за інтереси своєї команди, але при сукупності всіх єдиноборчих дій, підтримці партнерів по команді і їх фізичної допомоги. Некомандні та командні рухливі ігри характеризуються рядом узагальнених для цих груп ігор типових рухових дій Рухливі ігри з ведучим і без ведучого проводяться граючими. –8–. Для виховання сили добре використовувати ігри, що вимагають прояву помірних за навантаженням, короткочасних швидкісно-силових напружень. – 10 –. — ознайомити з рухливими іграми з інтелектуальним навантаженням; — з’ясувати на прикладах доцільність використання ігор в ігровій діяльності та на заняттях з грамоти,математики,розвитку мови. Тема «Рухливі з інтелектуальним навантаженням». Що це таке? В вищезазначених іграх поєднується дві складові: · рух (адже це є природною потребою дитини). · одночасне виконання певного розумового завдання.
Рухливі з інтелектуальним навантаженням це поєднання в одній грі фізичної та розумової праці. Навіщо потрібні ці ігри? · Для того,щоб не залишати дитину досить довго у статичному положенні на заняттях із · Для того,щоб не залишати дитину досить довго у статичному положенні на заняттях із Мета: Тема «Рухливі з інтелектуальним навантаженням» В вищезазначених іграх поєднується дві складові: рух (адже це є природною потребою дитини).
одночасне виконання певного розумового завдання. Для того,щоб не залишати дитину досить довго у статичному положенні на заняттях із Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку. Гра «Знайди і промовчи». Мета: виявити витримку дитини, відзначити особливості уваги, спритність. Діти стоять вздовж однієї сторони кімнати або майданчика обличчям до вихователю. За сигналом вихователя вони повертаються обличчям до стіни. Вихователь у цей час ховає хустинку. Потім за сигналом діти повертаються до педагога, відкривають очі і починають шукати хустинку. Знайшов, не показуючи виду, що він вже знайшов, підходить до вихователю, тихо каже йому, де він виявив хусточку, і стає на своє місце або сідає. Робити це потрібно так, Ігри-естафети — це безсюжетні рухливі ігри з правилами, емоційного характеру, які побудовані на елементах змагань в різних основних рухах, часто в складних умовах. Проводяться тільки в старшому дошкільному віці. Найкраще їх проводити в І половину дня, бо це велике навантаження на психіку дітей, які розуміють, що треба виконувати рухи змагаючись. В основній частині — ігри великої рухливості з максимальним навантаженням з основним рухом, що не був запланованим на занятті. У прикінцевій частині — малорухливі ігри. Під час вибору ігор для фізкультурних свят, розваг, пішохідних переходів вихователю треба зважати на: рівень рухової підготовленості дітей Організація і методика проведення рухливих ігор Необхідність використання народних, рухливих та спортивних ігор Необхідність використання народних, рухливих та спортивних ігор :у навчально-виховному процесі початкової школи визначається насамперед тим, що сучасну організацію навчально-пізнавальної діяльності з погляду забезпечення фізичної активності школярів не можна визнати досконалою. Навантаження регулюється чергуванням таких рухів як біг, стрибки, ходіння тощо. Рухливі ігри — емоційно забарвлена дитяча діяльність. Для молодших школярів характерні природні вияви радості, безпосередність, що супроводжує ігрові дії. Рухливі ігри є ефективним засобом активного відпочинку після тривалої розумової праці. За допомогою ігор у дітей закріплюються та вдосконалюються навички з бігу, стрибків, метань, лазіння, рівноваги, поліпшується загальна координація рухів. Цінність рухливих ігор полягає також у тому, що вони сприяють розвитку в школярів життєво важливих рухових якостей: швидкості, спритності, сили, витривалості та ін. Під час попередньої підготовки вчитель повинен пам’ятати про дозування фізичного навантаження в грі. Дуже важливо закінчити гру своєчасно, коли гравці отримали достатньо фізичного та емоційного навантаження.
Не слід чекати того моменту, коли гравці самі запропонують припинити її. Рухлива гра – це усвідомлена, емоційна діяльність дітей, спрямована на досягнення розумової ігрової мети. Крім цього, рухлива гра – це активна рухова діяльність дітей. Рухлива гра має свою структуру: ігровий процес; ролі; ігрові дії; сюжет гри (в несюжетних іграх відсутній); правила гри. Відповідно до обраної ролі діти виконують ігрові дії. За ступенями фізичного навантаження ігри бувають великої, середньої і малої рухливості. До ігор великої рухливості належать ті, в яких активну участь бере вся група і зміст яких становлять інтенсивні рухи – біг, стрибки у поєднанні з іншими основними рухами («Снігурі і кіт», «Жаби і чапля», «Рибалки і рибки»). Організація і методика проведення рухливих ігор Необхідність використання народних, рухливих та спортивних ігор Необхідність використання народних, рухливих та спортивних ігор :у навчально-виховному процесі початкової школи визначається насамперед тим, що сучасну організацію навчально-пізнавальної діяльності з погляду забезпечення фізичної активності школярів не можна визнати досконалою. Навантаження регулюється чергуванням таких рухів як біг, стрибки, ходіння тощо. Вивченням національних рухливих ігор займався «батько української фізичної культури» Іван Боберський, який видав посібник “Рухливі ігри та забави”. Насамперед дітям цікавий сам процес дій, миттєві зміни ігрових ситуацій.
Доводиться самостійно знаходити вихід з непередбачених ситуацій, намічати мету, встановлювати взаємодії з товаришами, проявляти спритність, витривалість і силу. Навантаження регулюється чергуванням таких рухів як біг, стрибки, ходіння тощо. Як зайняти дітей рухливими іграми, знаходячись на вулиці? Наша підбірка ігр допоможе вам створити для дітей веселу і здорову атмосферу. Пропонуємо підбірку ігор, що допоможуть захопити дітей. Підсічка У центрі кола стає ведучий. У його руках мотузка, на кінці якої підвішений мішечок з піском. Ведучий обертає мотузку так, що мішечок ковзає по землі. Гравці підскакують над мотузкою. Хто зачепить мотузку, той заміняє ведучого. Спритна акула Вихователь розділяє учасників гри на групи, даючи їм назви риб. «Акула» розташовується в центрі кола ігрового поля, «риби» — у своїх колах на кромці ігрового поля. Вихователь голосно вимовляє одну або кілька назв риб, які починають бігати навколо «акули». Рухливі ігри, естафети і спортивні свята у ВНЗ. Навчально-методичний посібник. Черкаси – 2014. Фізичне навантаження у грі рекомендуємо регулювати такими прийомами: зменшенням або збільшенням часу, відведеного на гру, кількістю повторень гри, розмірами майданчика і довжиною дистанції, яку пробігають гравці, масою предметів, що використовуються студентами, введенням короткочасних пауз-бесід для відпочинку. Отже, дозування фізичного навантаження у грі визначається методикою проведення її, місцем та умовами, в яких перебувають гравці. Навантаження визначають за зовнішніми ознаками гравців та пульсом. 1.5.4. Підведення підсумків гри. Рухливі ігри-вправи з інтелектуальним навантаженням для початкових класів.
Рухливо-дидактична гра – дієвий засіб підвищення ефективності реалізації освітньо-виховних завдань: активізує рухову та розумову діяльність; сприяє підвищенню Автор: Ірина Омелянчук. Людям також подобаються ці ідеї. «ПОРТФОЛІО УЧНЯ» (частина 1). Портфоліо (частина 1)Папка з файлами (60 файлів)Роздруковуємо аркуші, які Вам потрібні.На аркушах діти дописують, домальовують, доклеюють (можна вирізки зі Полина Шульга НУШ. Корисні Життєві Поради. Tableware Dinnerware Tablewares Dishes Place Settings. Календарно-тематичне планування з курсу «Я досліджую світ» (4 годин). Календарне планування курсу «Я досліджую світ» для учнів 1 класу за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я. Савченко Підручник «Я досліджую світ» у 2-х частинах. Автори: О.В. Коршунова, Н.І.
Гущина 140 годин (4
Коментарі
Дописати коментар