гуц мова професійного спілкування

гуц мова професійного спілкування

Тема Мова професійного спілкування. Функціональна диференціація лексики української мови професійного спрямування (лексико-семантичний аспект). Лексична норма як компонент мовної компетенції фахівця.  Професійний комунікант розуміє, що ділова естетика в першу чергу — це оптимальний добір мовних засобів і ввічливість, мовленнєвий етикет. Укр мова професійного спілкування. Uploaded by. Маріанна Балита.  SaveSave Укр мова професійного спілкування For Later. 0 ratings0% found this document useful (0 votes). 41K views349 pages. Маріанна Балита. Під час вивчення дисципліни «Українська мова професійного спілкування» наголошується переважно на тих особливостях мовних норм, які є найхарактернішими для фахових текстів.  Українську мову проголошено державною, і це означає, що вона повинна розширити свої суспільно-комунікативні функції: у більшості сфер наукової діяльності, у системі вищої освіти, державно-політичної діяльності тощо. Розширення сфер функціонування української мови, піднесення її престижу значною мірою залежить від мовного навчання та мовного виховання.

Мова професійного спілкування є соціальним варіантом сучасної літературної мови, якою послуговуються переважно представники певної професії. Професіонал володіє понятійно-категоріальним апаратом певної сфери діяльності і відповідною йому системою термінів. Тому головною ознакою мови професійного спілкування є наявність термінології, притаманної тій чи іншій професії, та професіоналізмів. Крім того, ця мова має деякі особливості в наголошуванні, фразеології, словотворі, граматиці. Професійне спілкування сприймається як усний мовний контакт між людьми, що зв’язані інтересами справи і мають повноваження для встановлення ділових контактів, вирішення ділових проблем і здійснення конкретних підходів до їх вирішення. Тобто ділова розмова – це «дракон із чотирма головами», де: ü Перша голова відповідає за грамотність і правильність мовлення (мовний склад розмови). Мова — це найважливіший, універсальний засіб спілкування, організації та координації всіх видів суспільної діяльності: галузі виробництва, побуту,обслуговування, культури, освіти, науки. Українська мова входить до найпоширеніших мов світу, нею розмовляє близько 45 мільйонів людей. Вона належить до східної групи слов’янських мов, що входять до індоєвропейської мовної сім’ї.  Національна мова охоплює літературну мову, територіальні діалекти, професійні й соціальні жаргони, суто розмовну лексику, а літературна мова є вищою формою національної мови. Національну мову творить народ, тоді як відшліфована її форма — літературна мова — творилась митцями слова. Мова професійного спілкування – це лінгвістично організована система мовлення, що використовується представниками певної галузі для спілкування в ситуаціях, які безпосередньо пов’язані з професійними аспектами (навчально-виробничими, науково-виробничими, виробничими, науковими) трудової діяльності.  Професійне спілкування, як власне і будь-яке інше спілкування, поділяється на мовне та немовне. Форми мовного спілкування: монологічна (говорить один учасник спілкування) Посібник містить загальнотеоретичні відомості про мову і мовлення, основні функції мови, конкретизує зміст понять українська національна і літературна мова, мова професійного спілкування з позиції теорії стилів та культури мовлення. Докладно описано особливості усного та писемного ділового мовлення, види та форми їх реалізації, а також орфоепічні, лексичні, морфологічні, синтаксичні норми мови професійного спілкування.

Призначений для студентів вищих навчальних закладів різного рівня акредитації, майбутніх фахівців банківської, фінансової, економічної, юридичної та інших галузей, викладачів, у 2.

Мова професійного спілкування як функціональний різновид української літературної мови. Професійна мовнокомунікативна компетенція. 3. Поняття мовної норми. Види мовних норм. 4. Мовне законодавство та мовна політика в Україні. Практична частина: 1.

Запишіть максимальну кількість українських прислів’їв і приказок про слово, мову, мовлення, спілкування та прокоментуйте їх. 2. Схарактеризуйте сутність і складники поняття „мовна компетенція фахівця”. На особистісному рівні спілкування буває відкрите та замкнене, а на рівні техніки складається з уміння говорити та слухати. Обидва вони знаходяться Українська мова – єдина національна мова українського народу. Мова професійного спілкування (МПС) –це форма сучасної української літературної мови (СУЛМ), специфіку якої зумовлюють особливості спілкування у виробничо-професійній сфері. МПС – це спеціальна мова, насичена професіоналізмами і термінами; це засіб ефективного, “мовного професійного спілкування”. Державна мова в Україні.

Державна мова – мова професійного спілкування.

Поняття літературної мови. Мова і професія.  Мова з багатьма її функціями забезпечує належний рівень грамотності носіїв певної професії, формує вміння їх спілкуватися у всіх сферах кумуляції: у ділових відносинах, науці, освіті, культурі. 8.

• Знати мову професії означає вільно володіти багатим лексичним матеріалом з обраного фаху, додержувати граматичних, лексичних, стилістичних, акцентологічних норм професійного спілкування. Професія програміста, комп’ютерщика, електрика (як і інші) ставить вимоги до забезпечення її термінологією. Правильно використовувати різні мовні засоби відповідно до комунікативних намірів; влучно висловлювати думки для успішного розв’язання проблем і завдань у професійній діяльності; сприймати, відтворювати, редагувати тексти офіційно-ділового й наукового стилів; скорочувати та створювати наукові тексти професійного спрямування, складати план, конспект, реферат тощо, робити необхідні нотатки, виписки відповідно до поставленої мети Посібник містить загальнотеоретичні відомості про мову і мовлення, основні функції мови, конкретизує зміст понять українська національна і літературна мова, мова професійного спілкування з позиції теорії стилів та культури мовлення. Призначений для студентів вищих навчальних закладів різного рівня акредитації, майбутніх фахівців банківської, фінансової, економічної, юридичної та інших галузей, викладачів, у «Українська мова (за професійним спрямуванням)» для студентів. денної форми навчання. Курс передбачає ознайомлення з мовним законодавством України, вивчення норм української літературної мови (орфографічних, пунктуаційних, лексичних, морфологічних, синтаксичних, стилістичних) у професійному спілкуванні, правил складання. професійних документів, з’ясування. особливостей усного. професійного мовлення, особливостей використання лексики і.

фразеології в професійному спілкуванні, засвоєння відомостей про. терміни, професіоналізми, номенклатурні назви, опанування основ. науково-технічного перекладу. Мова професійного спілкування як функційний різновид української літературної мови. Поняття про державну мову.  Викладання мовних дисциплін у вищих навчальних закладах не тільки підвищує мовну освіченість студентів та сприяє гуманізації освіти, але й підвищує культурний рівень майбутньої української інтелігенції. Предметом курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)» є мова як соціально-культурний феномен і засіб спілкування, зокрема у професійній сфері. МОВНЕ ПРОФЕСІЙНЕ СПІЛКУВАННЯ Й МОВА ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ 1. Мова й професія – взаємозалежні суспільні категорії. Професіограма сучасного представника сфери вітчизняної економіки, бізнесу. Мовне професійне спілкування й мова професійного спілкування. Функції фахової мови. 1.Мова і професія – суспільні категорії, що визначають глибину пізнання світу, опанування надбань цивілізації, рівень мовленнєвої культури. Мова – це засіб спілкування, а професія – інформаційний матеріал, який використовуємо для розв’язання важливих економічних, господарських проблем. Знання мови професії підвищу Особливості мови професійного спілкування. Українська мова. За професійним спрямуванням.  5. Функції мови професійного спілкування. 6. Основні компоненти мовної компетенції: лінгвістичний; етнокультурознавчий; функціонально-стилістичний; методологічний. 7. Шляхи формування мовної компетенції особистості. Урок як основна форма професійного спілкування. Орфографічний практикум: принципи правопису, правопис букв на позначення голосних звуків. Основна література до теми Професійне спілкування – це ділове спілкування, яке здійснюється в умовах конкретної професійної діяльності і враховує її специфічні особливості.  Як правило, це мовне спілкування. Під опосередкованим контак-том розуміються відносини, що припуска-ють непряму взаємодію. У першу чергу, це спілкування за допомогою письмової мови з використанням засобів комунікації і т.п.  Мова йде про ситуації, коли співрозмов-ник неприємний юристу з яких-небудь особистіс-них характеристиках, але оскільки він, напри-клад, є цінним джерелом інформації чи вигідним клієнтом, юрист просто зобов’язаний з ним спіл-куватися. Українська Мова професійного спілкування.

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Київ «;Каравела»; 2005.  „Етичне в мові, — зауважує Н. Бабич, — це конкретно-історична система мовних засобів (ресурсів) відповідно до форми моральної свідомості й поведінки людини, що передбачає ефект добра»;Слово доброзичливе, добродарне має бути в основі етики спілкування. Фатична функція. Панько Т.І. Мова і культура нації // Мова і культура нації: 3статей. Функції фахової мови: функція професійної комунікації, мислеоформлювальна, номінативна, акумулятивна (накопичення наукових знань і практичного досвіду), функція референції (співвіднесеність спеціальних найменувань з об’єктами дійсності), націєтворча, державотворча.  Стилі сучасної української літературної мови. Нормативні документи про державний статус української мови. Мова як генетичний код нації, засіб пізнання, мислення, спілкування, як показник рівня культури людини.

Стилі сучасної української літературної мови: визначення, лексичні й граматичні особливості. Мова професійного спілкування (МПС) – це форма сучасної української літературної мови, специфіку якої зумовлюють особливості спілкування у виробничо-професійній сфері. Отже, фахова мова- це сукупність усіх мовних засобів, якими послуговуються у професійно обмеженій сфері комунікації з метою забезпечення порозуміння між людьми, які працюють у цій сфері. Особливості її зумовлюють мета, ситуація професійного спілкування, особистісні риси комуніканта і реципієнта (мовна компетенція, вік, освіта, рівень інтелектуального розвитку). Залежно від ситуації і мети спілкування доречно й правильно План 2.1.1. Спілкування і комунікація. 2.1.функції спілкування. 2.1.Види і форми спілкування.

2.1.Етапи спілкування. 2.1.5. Мова, мовлення і спілкування.

2.1.Невербальні засоби спілкування. 2.1.Гендерні аспекти спілкування. 2.1.Поняття ділового спілкування. Чудова думка втрачає свою цінність, коли вона погано висловлена. Ф. Вольтер. Конспект на урок Українська мова скачати Рівень професійної підготовки фахівця визначається сформованістю його мовної і мовленнєвої компетенції. Діяльність фахівця у будь-якій галузі вимагає від нього широкої загальної освіти, оскільки вона пов`язана з інтенсивним усним і писемним спілкуванням, передбачає широку мовленнєву практику, потребує точного вираження понять і категорій у професійній діяльності.  Оскільки мова і мовлення обслуговують усі види діяльності фахівця будь-якої галузі, ми розрізняємо мовну і мовленнєву компетенції. Мовна компетенція – це усвідомлення та вивчення усталених норм, що склалися історично в усіх розділах мовознавства та адекватне їх застосування в будь-якій людській діяльності в процесі використання певної мови. Українська мова професійного спрямування – це нормативна навчальна дисципліна, яка вивчає норми сучасної української літературної мови з метою подальшого їх застосування у професійній діяльності юриста.

Українська мова професійного спрямування є обов’язковою для вивчення студентами вищих навчальних закладів.

Вона входить до нормативної частини навчального плану, а це означає, що її обсяг та зміст повинні визначатися відповідними державними стандартами освіти. Мова професійного спілкування (професійна мова) — це функціональний різновид української літературної мови, яким послугуються представники певної галузі виробництва, професії, роду занять. Як додаткова лексична система професійна мова, не маючи власної специфіки фонетичного та граматичного рівнів, залишається лексичним масивом певної мови.

Отже, фахова мова — це сукупність усіх мовних засобів, якими послуговуються у професійно обмеженій сфері комунікації з метою забезпечення порозуміння між людьми, які працюють у цій сфері. Особливості її зумовлюють мета, ситуація професійного спілкування, осо Українська мова – єдина національна мова українського народу. Відповідно до статті 10 Конституції України, прийнятої Верховною Радою 28 червня 1996 року, українська мова є державною мовою в Україні «Державною мовою в Україні є українська мова.

Держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України. В Україні гарантується вільний розвиток, використання і захист російської, інших мов національних меншин України. Держава сприяє вивченню мов міжнародного спілкування. Застосування мов в Україні гарантується Конституцією Укра Особливості її зумовлюють мета, ситуація професійного спілкування, осо Українська мова (за професійним спрямуванням) Опорні конспекти.

Тема Особливості усного професійного спілкування. Мовний етикет. У поняття культури мовлення входить і поведінка мовця — мовний етикет. Це найуживаніші слова та вирази, якими люди звертаються одне до одного, виявляючи ввічливість, пошану, стриманість, такт: вітання, вибачення, співчуття, поради, запрошення.  Більшість спілкуються для обміну інформацією, але існує і побутове спілкування, у якому і діє мовний етикет. Він складається із системи словесних формул, за допомогою яких люди налагоджують контакти, підтримують доброзичливу тональність мовлення: Добрий день! Вибачте! Особливості професійного спілкування. Мовленнєвий етикет спілкування.

План. 1. Мова і професія. Основні вимоги до мовлення: правильність, змістовність, послідовність, багатство, точність, виразність, доречність та доцільність. Нормативність і правильність мовлення. 5. Орфоепічні та акцентологічні норми.  Оволодіння мовними нормами відбувається разом із засвоєнням мовної системи й у процесі комунікативної діяльності. Аналізуючи процес засвоєння мови її носіями, психологи, психолінгвісти та інші дослідники навчання мови вважають, що вона засвоюється через мовлення у процесі спілкування, яке є природною потребою кожної людини. 74 Тема 9. Професійне спілкування фармацевтичних фахівців. 80 Спілкування працівників аптечних закладів. 80 Розуміння в процесі ділового спілкування.  Володіючи мовою, люди обмінюються думка-ми, розуміють одне одного і взаємодіють. Невербальне спілкування відбувається мимовільно, за до-помогою міміки, жестів, поз, інтонації. Невербальні засоби пере-давання інформації людина засвоює раніше, ніж вербальні.  Залучення професійного до-свіду до практики спілкування, реалізації діяльнісної сутності спілкування, в якому особистість є його учасником, унікальною і неповторною індивідуальністю, суб’єктом діяльності.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

звіт про чергування класу по школі

відповіді на тестовий контроль знань а.р гальперіна 10 клас

як зайти на чужую сторінку в одноклассниках